lördag 18 augusti 2018

Dagens pass 180818






Lördag morgon på Garagegymmet körde vi två parallella spår, efter gemensam löprunda som uppvärmning. Introspåret ägnade sig åt kippar, repeterade marklyft samt tittade närmare på hoppande pull-ups och utfallssteg, för att sedan köra ett pass med löpning, utfallssteg och hoppande pull-ups. Löparspåret fokuserade på bålstabilitet genom thrusters och enbens längdhopp, och avrundade med ett pass bestående av hopprep, L-sit-hold och handstående! Riktigt starkt jobbat!

söndag 12 augusti 2018

Veckans pass v 33

Veckans pass för v 33 erbjuds lördag kl 09 samt söndag kl 18. Anmäl dig gärna på Facebooksidan eller med e-post!

lördag 11 augusti 2018

Dagens pass 180811






Lördag morgon på Garagegymmet värmde vi upp med löpning och några rörlighetsövningar samt knäböj. Vi fortsatte med att titta på SDHP, marklyft och thrusters, och avslutade med ett pass som kombinerade just SDHP och thrusters. Starkt jobbat!

torsdag 9 augusti 2018

Dagens pass 180809






Torsdagskvällen på Garagegymmet värmde vi upp med en kort löpning, några armhävningsvarianter, enhands KB-svingar, SDHP och drakar! Sålunda varma tog vi oss an kvällens två huvuduppgifter: ett pass med enbens bryggor och boxhopp samt ett pass med enbens marklyft och enbens längdhopp. Ett annorlunda pass som lär märkas efteråt! #powerspeedendurance

söndag 5 augusti 2018

Dagens pass 180805






Söndagskvällen på Garagegymmet värmde vi upp med löpning, rörlighetsövningar och hopprep. Vi tittade närmare på ryck med skivstång och ägnade en stund åt att kicka boll, särskilt med den "ovana" foten. Som final ett par rundor med skivstång, dels pressar och OHS, dels power snatch.

lördag 21 juli 2018

Dagens pass 180721






Lördag morgon på Garagegymmet värmde vi upp med lite löpning och några rörlighetsövningar, fortsatte med att repetera knäböj och gå igenom marklyft och pressar. Som avslutning ett pass med marklyft och push press! En och annan Bulgarian split squat syntes också...

torsdag 19 juli 2018

Dagens pass 180719






Torsdag morgon på Garagegymmet värmde vi upp med lite löpning och några olika styrke- och rörlighetsövningar. Själva passet fokuserade sedan på bålstabilitet, med alternerande deadbug, plank get-up och dubbelrackad KB-carry. Kort men intensivt!